Onderstaand is de voortgang van de projecten opgenomen binnen dit programma met de top 3 van de kwantitatieve risico’s. | ||||
Tabel: PF. 09.05 | ||||
Project | Westelijke ontsluiting | |||
Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo | ||
Totaal budget/krediet: | 68.342 | 68.342 | - | |
Realisatie | ||||
Lasten/ Baten | 19.137 | 2.255 | 16.882 | |
Inhoud | Planning | Financiën | ||
Stand van zaken cf besluitvorming? | Ja | Ja | Ja | |
Toelichting: | ||||
Kwantitatieve risico's | ||||
Risicocategorie | ||||
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp | |
1. Diepgang ontwerp mbt | 1. Conservatief ontwerp en kostenraming. | Nieuw | ||
2. Niet of niet tijdig aan kunnen brengen van constructies in de ondergrond. | 1. Gerichte analyse door geotechnisch specialist op omvang risico ter plaatse van de aan te brengen constructies in de grond. | |||
3. Tegenstanders grijpen alle | 1. Duidelijk verwachtingen afstemmen met de betrokken | Nieuw |
Onderstaand is de voortgang van de projecten opgenomen binnen dit programma met de top 3 van de kwantitatieve risico’s. | ||||
Tabel: PF. 09.06 | ||||
Project | Fietsparkeren | |||
Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo | ||
Totaal budget/krediet: | 12.398 | 12.398 | 0 | |
Realisatie | ||||
Lasten/ Baten | 2.254 | 1.810 | 444 | |
Inhoud | Planning | Financiën | ||
Stand van zaken cf besluitvorming? | Ja | Ja | Ja | |
Toelichting: | ||||
Kwantitatieve risico's | ||||
Risicocategorie | ||||
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp | |
1. BTW risico over realisatiekosten fietskelder. Hier is (landelijk) nog geen structurele oplossing voor. | 1. Landelijk heeft dit nog niet tot BTW terugbetalingen geleid. Dit wordt in de realisatieovereenkomst met ProRail / NS geregeld. | |||
2. Aanbestedingsrisico, aanbestedingsmarkt is veranderd. Kortingen op aanneemsom is niet meer te verwachten. Ook splitsen van aanbesteding kelder en tunnel kan tot meerkosten leiden | 2. Tijdens aanbestedingstraject monitoren en evt aanbesteden obv budgetplafond | |||
3. Vormgeving tunnel ligt nog niet vast. Hier wordt nog over geparticipeerd. Dit kan tot meerkosten leiden | 3. Tijdens participatietraject en daarop volgende besluitvorming sturen op budget |